7 motive pentru care comerțul online va crește masiv și în anul 2021
După ce în 2020 comerțul electronic a înregistrat în România o creștere absolut spectaculoasă (estimată de industrie la 30 – 40%), pentru anul 2021 speranțele sunt de urmare a aceluiași trend. Se vor căuta în continuare tot mai multe produse și servicii online, atât de către persoanele fizice, cât și de către persoanele juridice. Așadar, atât comenzi de retail, cât și partea de B2B. Anul trecut, domeniul vedetă a fost comerțul alimentar (de la alimente de bază la produse gourmet, bauturi alcoolice online, cafea etc.). Însă multe alte segmente au avut creșteri impresionante. Iată mai jos 7 motive pentru care putem paria pe creșterea e-commerce și în 2021:
1. Situația cu pandemia va continua, din păcate, cel puțin o parte din anul acesta. Campania de vaccinare este în derulare în România, dar temerile rămân. Restricțiile nu vor dispărea în totalitate în următoarele luni, iar oamenii vor continua să fie prevăzători și vor evita activitățile offline foarte dese. Așadar, shoppingul online va rămâne o variantă ideală, de mare ajutor.
2. Tot mai mulți români descoperă cât de comod este să cumperi de pe internet absolut orice, de la mobilă la gadgeturi, de la vin și ciocolată la cosuri cadou gourmet, de la mâncare pentru animalele de companie, la produse de curățenie sau cosmetice. Mai mult, prețurile mai mici din mediul online cuceresc publicul, care se obișnuiește cu acest mod de a face shopping.
3. Apar anual noi utilizatori online în e-commerce, din rândul tinerilor care ajung la vârsta la care iau decizii de cumpărare. Vorbim despre noua generație născută în mediul digital, care ajunge foarte rapid la momentul în care acționează pentru a cumpăra online – inițial, folosind mai degrabă cardurile părinților / bunicilor pentru a achiziționa produse și servicii de pe internet. Ne referim aici în principal la gadgeturi și jocuri online, produse fashion și de sport.
Cele mai citite articole
4. Marile corporații își accelerează investițiile în e-commerce, este încă departe de atingerea unei maturități a pieței locale. Noi jucători apar online, cu investiții semnificative, iar acest lucru dinamizează sectorul de retail pe internet. În plus, multe companii din retailul offline chiar promovează variantele de vânzări offline, mai ales firmele din comerțul cu îmbrăcăminte și încălțăminte.
5. Oamenii petrec tot mai mult timp pe rețele sociale, și nu ne referim doar la tineri! De aici și până la a cumpăra produse online este un pas extrem de mic, care se face natural. Vezi online, ești online, cumperi online! Este absolut firesc.
6. Economia nu merge așa cum trebuie, evident din cauza pandemiei. Unii analiști privesc cu optimism revenirea de după pandemie, însă alții spun că abia de acum se vor resimți efortul bugetar al guvernelor și șocul din economia reală. Cert este că mulți oameni au venituri mai mici sau se tem de siguranța jobului, așadar caută soluții mai ieftine – găsite evident online.
7. Accesul la internet de mare viteză crește permanent, chiar și în mediul rural – atât conexiunile fixe, cât și cele mobile. Deja 5G a devenit realitate, chiar dacă încă nu a fost realizată licitația pentru acordarea de licențe pe plan local. Cu internet tot mai stabil, mai rapid și mai accesibil oriunde, mediul e-commerce profită din plin.