Activitatea de freelancer: ce obiecte de papetărie îți sunt de folos?

Activitatea de freelancer: ce obiecte de papetărie îți sunt de folos?

Dacă te tentează să începi o activitate de freelancer sau ai făcut deja primii pași pe noul drum, cu siguranță cauți soluții pentru o mai bună gestionare a proiectelor. De aceea este indicat să îți alegi cu grijă aliații, printre care se numără și obiectele de papetărie. 

Deși vine la pachet cu multe avantaje, precum un program flexibil și mai mulți bani, totuși viața de liber profesionist poate fi destul de stresantă. Îți poți aranja biroul oriunde, însă trebuie să te asiguri că spațiul respectiv este unul liniștit, care îți permite să te concentrezi. Totodată, trebuie să ai la îndemână diferite produse de papetărie utile în activitatea ta. Atunci când erai angajat la o firmă, nu îți băteai capul cu acestea, fiindcă se ocupa colega de la secretariat, iar tu aveai mereu pe birou cele necesare. De acum va trebui să te organizezi singur cu toate, așa că este important să nu te pierzi cu firea și să le iei pe rând. Pentru început, citește ce obiecte de papetărie ți-ar putea fi de folos în activitatea de freelancer. 

Top 3 obiecte de papetărie utile unui freelancer

1. Agendă 

Organizarea este cel mai bun prieten al tău, așa că nu trebuie să îți lipsească din geantă ori de pe birou cel mai important obiect – agenda. Te poate ajuta să îți faci cu ușurință liste cu to do-uri zilnice, săptămânale ori lunare. Într-adevăr, le poți scrie și pe calculator ori telefon, însă vei observa că ești mai productiv dacă le scrii de mână pe o agendă. În plus, îți va prinde bine să îți iei ochii din monitor și să ți-i odihnești pe alt obiect. Imediat după ce finalizezi o activitate, taie-o de pe listă și bucură-te de senzația de ușurare și împlinire în același timp.

2. Post it-uri colorate

Le-ai adorat atunci când lucrai de la sediul fostului angajator, așa că nu ar trebui să renunți la ele fiindcă îți vor fi în continuare utile. Le poți lipi oriunde – pe birou, pe calculator, pe agendă, pe un panou de plută ori pe frigider. Notează fiecare idee, fiecare sarcină pe care o ai de îndeplinit și fiecare gând care ți-ar putea fi de folos în activitate. Astfel îți va fi mai ușor să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut și nu vei mai pierde timp prețios încercând să îți amintești anumite informații. 

3. Instrumente de scris

Așa cum era de așteptat, alte obiecte care nu ar trebui să îți lipsească sunt instrumentele de scris. În funcție de stilul de lucru pe care îl ai și de preferințe, pune pe lista de cumpărături stilou, pix, creion, markere și altele care ți-ar putea fi utile. Oricând ai nevoie să notezi ceva ori să semnezi un contract, vei avea la îndemână instrumentul necesar. Markerele sunt extrem de utile pentru organizarea activității, așa că este indicat să îți iei pe mai multe culori și să le folosești alternativ. În plus, îți poți face o rutină cromatică care să te inspire. Nu amâna niciodată ce este colorat cu roșu, lasă pe a doua zi ce este cu albastru, pune pe lista de așteptare ce este cu verde, iar galbenul îți va servi drept inspirație. 

Alte obiecte de papetărie utile unui freelancer

În funcție de domeniul de activitate, s-ar putea să mai ai nevoie și de alte produse de papetărie și birotică, însă sunt lucruri pe care le vei putea pune la punct și pe parcurs. 

Spre exemplu, ți-ar mai putea fi utile și următoarele: 

  • cutii de depozitare și arhivare;
  • tăvi pentru documente;
  • suporturi mici de birou;
  • plicuri;
  • formulare tipizate (pentru contabilitate);
  • dosare;
  • mape din plastic. 

Activitatea de freelancer nu va fi mereu una ușoară, chiar dacă ai scăpat de ochiul critic al șefului, dar important este să te organizezi și să gândești pozitiv. 

Sursa foto: Unsplash.com 

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *