Ce rol are realitatea augmentată în industria auto?

Ce rol are realitatea augmentată în industria auto?

Ce rol are realitatea augmentată în industria auto?

Succesul firmelor care activează în industria auto depinde într-o mare măsură de tehnologiile avansate. De altfel, specialiștii susțin că realitatea augmentată va fi una dintre tehnologiile care vor revoluționa acest sector.

Industria auto este un domeniu aflat în continuă dezvoltare, tehnologiile în care se investește semnificativ fiind mai degrabă orientate către îmbunătățirea experienței șoferilor. Cu toate acestea, pot fi utilizate tehnologii inovatoare precum realitatea augmentata în acest sector și pentru a stimula procesele operaționale ale producătorilor, dealerilor sau atelierelor de mentenanță a autovehiculelor.

Iată, așadar, câteva zone din industria auto în care realitatea augmentată ar putea genera valoare:

Dezvoltarea de noi produse

Posibilitatea de a combina realitatea cu conținutul digital facilitează proiectarea de noi produse, în special în domeniul ingineriei auto. Astfel, nu mai este necesară producția de noi modele, forme sau culori. Această simulare determină o economie considerabilă în ceea ce privește timpul și costurile de dezvoltare. 

Planificarea liniilor de producție

Producătorii sau alți operatori din industria auto pot investi în dezvoltare aplicatii mobile pentru a planifica și optimiza fluxurile de materiale și procesele operaționale din cadrul afacerii lor. Astfel, ei nu mai sunt nevoiți să instaleze efectiv liniile de producție și a vedea cum pot fi acestea eficientizate. Cu ajutorul aplicațiilor cu realitate augmentată, ei pot realiza aceste activități doar cu ajutorul unei aplicații.

Cele mai citite articole

În plus, acest tip de software este util și în proiectarea instrucțiunilor de asamblare în proceselor operaționale. Spre exemplu, producția de automobile implică asamblarea a mii de componente individuale, precum și rezolvarea de incidente critice. Astfel, cu ajutorul acestor aplicații customizate, muncitorii își pot realiza rapid și precis task-urile, fiind ghidați pas cu pas.

Întreținerea facilă a autovechiculelor

Realitatea augmentată oferă un sprijin contextual și utilizatorilor. De exemplu, în sarcini simple precum schimbarea uleiului, șoferul ar putea folosi o astfel de aplicație pentru a fi îndrumat în fiecare etapă, fără să mai fie nevoit să treacă pe la service. De asemenea, o aplicație cu realitate augmentată ar putea să identifice piesele defecte într-o anumită culoare, prevenind astfel accidentele potențiale.

Instruire la Școala de Șoferi

Realitatea augmentată permite cursantului să beneficieze de experiențe contextuale. La lecțiile de condus, o pereche de ochelari cu RA poate simula anumite situații pentru a testa reacțiile cursantului (de exemplu, apariția bruscă a unui copil care aleargă pe stradă).

Concluzii

Evoluția tehnologică a permis transformarea industriei auto. Astfel, realitatea augmentată este una dintre cele mai importante soluții pentru optimizarea experienței atât a utilizatorului, cât și a producătorilor sau altor operatori din industria auto. 

Dacă desfășori activități în acest sector, apelează la Soft Tehnica, pentru a beneficia de consultanță specializată în vederea dezvoltării unei aplicații customizate. Specialiștii Soft Tehnica dispun de know-how și expertiză îndelungată, ceea ce garantează dezvoltarea unei soluții personalizate obiectivului tău de business.

Cele mai citite articole

digitalarena