Pe ce se bazează reclamele de succes din social media și cum poți aplica și tu aceleași strategii pentru afacerea ta?
Reclamele de succes implementate pe social media se bazează întotdeauna pe o serie de strategii și practici care și-au dovedit eficacitatea de-a lungul anilor. Doar ținând cont de caracteristicile și comportamentele utilizatorilor pe diversele platforme se pot implementa campanii de promovare plătită care să ducă la îndeplinirea obiectivelor de business.
Există un mix stufos de elemente care contribuie la succesul reclamelor plătite, însă câteva se remarcă drept cele mai importante. Practic, fără acestea, șansele de a atrage atenția utilizatorilor sunt mici. Dacă îți dorești să implementezi campanii profitabile, să te asiguri că bugetul de promovare este consumat „cu cap”, citește în continuare acest articol și află pe ce se bazează reclamele de succes.
Îți dorești campanii de promovare pe rețelele sociale care aduc vânzări?
Orice campanie de promovare, fie ea online, fie ea offline, începe cu înțelegerea publicului țintă și a comportamentului acestuia. Cel mai ușor este să segmentezi publicul țintă în nișe specifice, întrucât comportamentul oamenilor diferă în funcție de diverse caracteristici, caracteristici de care te poți folosi pentru a ajunge mai ușor la ei. Realizează analize detaliate și cercetări de piață pentru a identifica nevoile utilizatorilor, dar și care sunt interesele și preferințele lor legate de industria în care activezi. Vei reuși astfel să creezi campanii de promovare personalizate și relevante pentru nevoile lor actuale, ținând cont de interesele și preferințele pe care le manifestă atunci când accesează rețelele sociale.
După ce ai obținut informații relevante despre publicul țintă, folosește-le pentru a identifica platforma de social media potrivită pentru a te promova. Fiecare platformă are propriile caracteristici și diverse formate pe care le poți folosi pentru publicitate. De asemenea, trebuie să alegi platformele pe care membrii publicului tău țintă le accesează adesea, dar care sunt potrivite și specificului afacerii tale. Pentru ca reclamele implementate să aibă succes, trebuie să ții cont de specificul fiecărei platforme și să profiți de acesta. Spre exemplu, reclamele de pe Instagram au un puternic caracter vizual, imaginile și videoclipurile fiind adesea folosite.
Acum că ai identificat și platforma de social media pe care poți începe să îți promovezi afacerea, urmează să creezi conținut creativ pentru reclamele pe care îți dorești să le implementezi. Pentru a atrage atenția utilizatorilor de social media, trebuie să realizezi reclame catchy, să folosești elemente multimedia și să optimizezi partea de copy pentru vânzări. În cazul în care nu știi ce este și ce înseamnă copywritingul, este momentul să înveți pentru a putea scrie texte convingătoare. Folosește în reclamele tale fotografii și videoclipuri de calitate, realizate profesionist, cu o grafică atractivă, dar potrivită imaginii brandului tău. Asigură-te că mesajele sunt concise, puțini sunt utilizatorii care vor citi rânduri întregi de text.
După ce ai ajuns în acest punct, gândește-te cum poți crea oportunități de interacțiune între utilizatorii care îți vor vedea reclama și brand. Fie că folosești un CTA tip întrebare, fie că alegi să organizezi un concurs, asigură-te că găsești o cale prin care poți crește șansele ca utilizatorii să interacționeze cu reclamele implementate. Un grad sporit de engagement te va ajuta atât în ceea ce privește succesul campaniilor plătite, cât și la creșterea nivelului de brand awareness. Nu uita să răspunzi mereu la comentarii și mesaje, să interacționezi la rândul tău cu utilizatorii pentru a le arăta că sunt importanți pentru tine și a reuși să formezi o comunitate puternică în jurul brandului.
Cele mai citite articole
Urmează pasul de care mulți antreprenori se tem – alegerea audienței sau targetarea. Acest pas determină care sunt persoanele care îți vor vedea anunțurile de promovare, iar dacă ai ales audiențele corecte, șansele de a obține conversii sunt mari. În schimb, dacă audiențele nu au fost alese ținând cont de informațiile obținute la început, cele despre publicul țintă, este posibil ca reclamele tale să fie afișate unor persoane care nu sunt deloc interesate de ceea ce pui pe piață. Există mai multe strategii de alegere a audienței pe care le-ai putea aplica sau poți oricând opta pentru ajutorul specialiștilor. Cei de la Limitless.ro oferă servicii de promovare pe social media și îți pot explica mai multe despre procesul de alegere a audienței.
Ultimul element pe care trebuie să îl pui în aplicare pentru a avea reclame de succes este să măsori performanța, dar și să optimizezi viitoarele anunțuri în consecință. Platformele sociale oferă diverse date legate de performanța campaniilor tale, iar tu poți folosi aceste date pentru a realiza rapoarte detaliate pe baza unor KPIs setați anterior. Pe baza acestora, vei observa dacă reclamele implementate funcționează, dacă îți aduc rezultatele pe care ți le dorești etc. În cazul în care rezultatele nu sunt cele dorite, aceste informații te vor ajuta să îți dai seama ce nu funcționează și ar trebui schimbat pentru a îmbunătăți performanța. Bineînețeles, dacă rezultatele sunt cele dorite, vei avea ocazia să identifici zonele care pot fi optimizate în continuare pentru a spori chiar mai mult vânzările!
Este important să ții cont de aceste date pentru a reuși să înțelegi cât mai bine cum funcționează promovarea pe rețelele sociale și cum poți să îmbunătățești rezultatele obținute. Dacă totul pleacă de la cunoașterea publicului țintă, a preferințelor, nevoilor și intereselor acestora, se încheie cu măsurarea performanțelor și creionarea unor idei pentru următoarele campanii, în așa fel încât rezultatele să fie din ce în ce mai bune.
Nu uita că succesul reclamelor din social media se bazează și pe landing page-uri corect optimizate pentru vânzări! Degeaba convingi utilizatorii să dea click pe anunțurile tale dacă vor ajunge pe un landing page neplăcut din punct de vedere vizual, care nu se încarcă, unde partea de text conține typos etc.
Trăind într-o eră digitală, o eră în care oamenii petrec o bună parte din timp pe platformele sociale, specialiștii recomandă (mai) tuturor afacerilor să implementeze campanii de promovare pe aceste platforme. Acum că ai înțeles care sunt elementele pe care se bazează reclamele de succes, nu îți rămâne decât să le pui în aplicare! Vei reuși astfel să captezi atenția utilizatorilor și vei fi cu un pas mai aproape de a-i transforma în clienți.
Sursa foto: Freepik.com