Social media specialist – cu ce se ocupă şi cum poţi deveni bun pe un astfel de post?
A urma o carieră în social media este una din cele mai bune decizii pe care tinerii le pot lua pentru viitorul lor. Cei care sunt interesaţi de o carieră într-unul din cele mai căutate domenii la momentul actual, cei care vor să facă bani stând pe scaun şi nu muncind în condiţii grele, trebuie doar să urmeze cursuri de social media şi să facă primii paşi în acest sens.
Ce face un social media manager şi cine poate ocupa acest post?
Cursurile de social media se adresează unei categorii foarte vaste de persoane, printre care cei care doresc să devină social media specialist sau manager, un job care nu presupune că angajaţii să stea tot timpul pe Instagram sau pe Facebook, ci să ştie când să intre şi cum să procedeze. Atribuţiile unui social media specialist sunt multiple şi foarte serioase şi această persoană este foarte importantă în cadrul unei companii, creând prezenta online unei organizaţii, menţinând statutul online al acesteia, având rolul de a crea conţinut online, de a-l distribui şi de a actualiza conţinutul monitorizând rezultatele cu scopul de a creşte reputaţia companiei, de a păstra clienţii vechi şi de aduce clienţi noi.
Cele mai citite articole
Postul de social media manager sau specialist nu poate fi ocupat de oricine. Această profesie necesită foarte multă dăruire, putere de muncă, convingere, calităţi de comunicare impecabile, cunoaşterea limbii române. Social media specialistul trebuie să poată comunica cu clienţii, să fie creativi, să scrie corect, să livreze conţinut de calitate şi să fie buni strategi şi copywriteri. De asemenea, acest specialist trebuie să ştie să testeze, să analizeze, să optimizeze conţinutul livrat, să aibă cunoştinţe de bază de Photoshop şi să dorească să trimită un mesaj corect celor care utilizează platformele de socializare.
Cum devii un social media manager şi ce atribuţii, dar mai ales ce avantaje o să ai?
Pentru a deveni un social media manager de succes şi pentru a câştiga bani din această meserie, persoanele interesate trebuie să urmeze un curs specializat pentru a pune bazele cunoştinţelor şi experienţelor acumulate anterior, dar şi să aplice la un post în cadrul unei companii. De regulă, angajatorii cer studii în domeniul marketing/comunicare/relaţii publice/publicitate absolvite sau un curs absolvit în acest sens, precum şi un minim de experienţă în gestionarea conturilor de social media. Se cer şi cunoştinţe despre social media şi marketing online, dar şi abilităţi de organizare, planificare a sarcinilor şi timpului dedicat proiectelor sau abilităţi de comunicare orală sau scrisă. Se pune accent şi pe dorinţa de a rămâne conectat la noutăţile din domeniu şi pe o bună înţelegere a particularităţilor mediului online, cunoştinţe de operare PC şi mai ales seriozitate.
Ofert majorităţii companiilor este foarte motivanta şi presupune un salariu motivant, posibilitate de bonusare lunară, bonuri de masă, contract de muncă individual cu drepturi legale, dar şi alte beneficii demne de luat în considerare la aplicare.