Analist de business – Cursuri în cadrul Edu
După proiectant și programator, a venit rândul cursurilor de analist de business în cadrul Edu. O astfel de specialitate a apărut acum doar câțiva ani, deși există în lume de mult timp. Din câte se pare, acesta este motivul pentru care afacerile din țara noastră s-au dezvoltat atât de greu înainte: nu era nimeni care să le analizeze. De fapt, un analist de afaceri poate studia cu adevărat eficiența proceselor unei companii, în firmele IT lucrează adesea pe produse și trebuie să fie un „telefon de lucru”, deoarece, dorințele clientului trebuie transmise cu acuratețe echipei de dezvoltare a proiectului.
Ce face un analist de afaceri?
Munca unui analist de business într-o companie IT este direct legată de cuvântul „cerințe”. Analistul îi identifică, îi documentează, îi gestionează. Există mult mai multe acțiuni care pot fi realizate cu cerințe, pe care doar un analist de afaceri le cunoaște. La începutul carierei, accentul se pune pe cerințele în sine, iar apoi analistul este din ce în ce mai interesat de ceea ce se va întâmpla în continuare cu cerințele identificate și documentate de el. Odată cu apariția metodologiilor agile, un astfel de specialist este mai integrat în munca echipei și vrea să simtă contribuția sa la rezultat.
Managerul de proiect comunică cu clientul
Cele mai citite articole
Există diferite domenii de comunicare. Tot ce ține de problemele organizaționale sunt în atribuția managerului de proiect care se ocupă de acest lucru, deoarece numai el știe cum ar trebui să funcționeze o echipă. Dar ce anume își dorește clientul și de ce produs are nevoie se ocupă doar un analist de business. Astfel de probleme sunt tratate de un analist de afaceri pe baza diferitelor cerințe: începând cu nivelul superior „ce își dorește afacerea” și „ce vor clienții acestei afaceri” și se termină cu detaliatul „cum va fi implementat totul în sistem „.
Analistul de afaceri a apărut în companii în urmă cu mai mulți ani. În acei ani, nimeni nu a înțeles cu adevărat ce este analiza de afaceri. Fiecare companie a condus-o diferit. Treptat, au început să adopte experiența modelului occidental de analiză a afacerilor, au studiat literatura străină și au urmat cursuri. Chiar și pentru cei care au lucrat deja ca analişti de business, acest lucru a ajutat la sistematizarea cunoștințelor. Pentru analiza afacerilor, abilitățile de comunicare, capacitatea de a purta o conversație, de a face o glumă la timp și de a rămâne tăcut la momentul potrivit sunt extrem de importante. Acest specialist aprofundează din ce în ce mai mult în specificul dezvoltării și interacțiunii cu programatorii, așa că are nevoie, dacă nu să știe, atunci cel puțin să înțeleagă bine detaliile tehnice. În plus, un analist de afaceri este o persoană cu o mentalitate analitică: trebuie să fie capabil să gândească, să compare fapte, să tragă concluzii.